Goodie medlem
Vilkår & betingelser gyldige fra 15. januar 2024 og erstatter alle tidligere udgaver af Magasin Goodie vilkår & betingelser.
Vi opfordrer dig til at læse vilkår og betingelser grundigt igennem, inden du tilmelder dig. Så ved du, hvad du siger ja til og du får samtidig det bedste indblik i, hvordan du får mest muligt ud af dit medlemskab.
1. Introduktion til Magasin Goodie
1.1 Magasin Goodie er et fordelsunivers, der giver dig mulighed for at opnå gaver og andre fordele og giver dig adgang til særlige tilbud, når du shopper i Magasins stormagasiner og på magasin.dk. Formålet med Goodie fordelsuniverset er at kunne give fordele til vores bedste kunder. Det gør vi ved at følge din profil og købsadfærd for at kunne målrette fordele, tilbud og markedsføring præcis til dig. Vi behandler dine persondata for at kunne administrere dit medlemskab, læs mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger her.
1.2 Når du bliver medlem, bliver du forkælet med fordele som fx gaver, invitationer til events og tilbud om produkter, du kan købe i Magasin og på magasin.dk. Jo mere du shopper for, jo flere fordele og Goodies får du adgang til som medlem.
Du kan være medlem på fire niveauer ud fra dine køb: Fra Goodie basis til en-, to- og trestjernet medlem. Når du opnår en ny stjerne, får du en Stjernevoucher på 100 kr., og flere nye fordele venter på dig.
1.3 Som Goodie medlem får du en række faste fordele som invitationer til VIP shopping og rabat på kaffe og skønhedsbehandlinger. Du bliver også løbende forkælet med Goodies udvalgt specielt til dig: Særlige overraskelser som følger din stjernestatus, herunder fx invitationer til konkurrencer, eksklusive events, gaver og andre lækkerier.
2. Sådan bliver du Goodie medlem
2.1 Det koster ikke penge at blive medlem af Magasin Goodie. Du bliver medlem ved at downloade vores Goodie app eller ved at registrere dig på magasin.dk. Her skal du samtidig give dit samtykke til at modtage markedsføring.
Vil du have adgang til alle fordelene og dine personlige Goodies, er det nødvendigt, at du downloader Goodie appen. Når du har tilmeldt dig, sender vi dig en velkomstmail med et link til din profil på magasin.dk. Her kan du til enhver tid se dit elektroniske medlemskort – ligesom du også altid har det i din Goodie app. Det er ikke muligt at få et fysisk Goodie kort.
2.2 Du skal selv færdiggøre din profil på magasin.dk eller i appen, før du er endeligt oprettet som Goodie medlem. I forbindelse med, at du færdiggør din profil, skal du give accept til medlemskab af Magasin Goodie, samt give samtykke til modtagelse af direkte markedsføring. Så snart du er tilmeldt, har du adgang til dine fordele og kan bruge dem hos Magasin. Gaver og øvrige fordele kan ikke udbetales i kontanter.
2.3 Du skal have et dansk mobilnummer og en e-mailadresse og være mindst 18 år for at blive medlem af Magasin Goodie.
2.4 Dit medlemskab samt fordele og Goodies er personlige, og kan ikke overdrages til andre og er omfattet af vores vilkår og betingelser. Magasin har begrænsning på ét Goodie medlemskab pr. person.
2.5 Det er medlemmers eget ansvar samt en forudsætning for at være Goodie medlem, at holde e-mailadresse og kontaktoplysninger opdaterede.
2.6 Det er Magasin du Nord, CVR. 58191213, Kgs. Nytorv 13, 1095 København K., der står bag Magasin Goodie fordelsunivers.
3. Dit samtykke til direkte markedsføring
3.1 Vi beder om dit samtykke til direkte markedsføring for at kunne fremsende relevant markedsføring til dig
3.2 Markedsføring til dig om tilbud fra Magasins partnere vil altid komme direkte fra Magasin. Du vil ikke modtage direkte markedsføring fra vores partnere på baggrund af dit Goodie medlemskab. Magasin videregiver ikke oplysninger om dig til vores samarbejdspartnere.
3.3 Som led i vores markedsføring til dig vil vi kontakte dig med fordele, inspiration, tilbud, invitationer til events og konkurrencer, kampagner, spørgeskemaer m.m., der passer til dig og din profil. Måden vi kan kommunikere med dig på kan variere inden for rammerne af det samtykke, du har givet os. Er det klassisk markedsføring af varer, sender vi i dag primært besked via e-mail. Ved beskeder om services og bookinger m.v. vil du primært få besked via sms eller push-beskeder i appen.
3.4 Når du downloader din Goodie app, har du mulighed for at sige ja til at modtage push-beskeder via appen om nye tilbud og fordele. Du kan altid ændre dine app-indstillinger – blandt andet framelde dig push-beskeder.
3.5 Hvis du ikke ønsker at modtage direkte markedsføring, har du altid mulighed for at trække dit samtykke tilbage under dine profiloplysninger på hjemmesiden.
3.6 På ”Mit Magasin” kan du desuden rette dine personlige oplysninger og tilpasse de tilladelser, du har givet til Magasin.
4. Til dig som medlem
4.1 Som Goodie medlem får du din egen side under ”Mit Magasin” på magasin.dk. Du kan til enhver tid logge ind på din profil via din e-mail og dit valgte kodeord. På din side kan du se dine købskvitteringer, og tjekke hvordan du får endnu flere fordele. Du kan også se, hvilket aktuelt Stjerneniveau du er på, og hvor meget du mangler at købe for i kroner for at opnå et nyt Stjerneniveau.
4.2 Som medlem får du personlige tilbud inden for de typer af produkter, du er mest interesseret i. Dine personlige tilbud finder vi ud fra dit købsmønster og de profiloplysninger, du har givet os. Vi udvikler hele tiden fordelsuniverset, så fordele, tilbud og services passer bedst muligt til dig. Og du får løbende besked, når vi introducerer nye tiltag i Goodie appen.
4.3 Som medlem af Magasin Goodie har du også adgang til vores Goodie Beauty univers. Her finder du Beauty Goodies i form af gaver, konkurrencer, gave-ved-køb og meget mere. Desuden sørger vi for, at der altid er inspirerende indhold til dig som skønhedselsker. Dette omfatter blandt andet artikler fra vores Magasin Journal og afsnit fra vores podcast-serie, SKIN x Magasin, der dykker ned i aktuelle skønhedstrends.
4.4 I Goodie appen får du beskeder fra os med tilbud, invitationer til events og andre aktuelle fordele ved at shoppe i Magasin. I appen kan du bl.a. også se dine købskvitteringer, få information om dine fordele og hente dine Goodies og vouchers. Du har også muligheden for at booke tid til vores services bl.a. til personlig shopper og beauty-behandlinger.
4.5 Magasin Goodie er ikke et betalingskort eller kreditkort. Du kan få gaver i form af fx gratis fragtkoder, tilbud eller vouchere i appen, som du kan indløse ved at scanne din app i Magasin eller ved login på magasin.dk.
5. Sådan opnår du fordele
5.1 Du får adgang til fordele og Goodies, når du shopper i Magasin. Jo større beløb du køber for i Magasin, jo flere og større fordele og Goddies får du adgang til. Du kan være medlem på fire niveauer ud fra dine køb: Fra basis Goodie til en-, to- og trestjernet medlem. Når du opnår en ny stjerne, får du en Stjernevoucher på 100 kr., og flere nye fordele venter på dig. Det er ikke muligt at optjene point ved køb af Magasin Gavekort.
5.2 Har du opnået en Stjernevoucher, finder du den under dine Goodies i din app. Du kan også indløse voucheren i alle Magasins forretninger og på Magasin.dk, hvor den gælder i 180 dage. Vær opmærksom på, at du kun kan bruge Stjernevoucheren én gang ved samme køb og den kan benyttes på herre-, dame- og børnetøj, samt lingeri og accessories. Køber du fx en t-shirt for 50 kr. og ikke andet, vil restbeløbet gå tabt. Så brug hele beløbet på voucheren på én gang. Du får din Stjernevoucher i din Goodie App med det samme. Du kan højst modtage tre Stjernevouchers per år (beregnet på de 12 forudgående måneder).
5.3 Du opnår dine faste fordele og Goodies, efterhånden som dine køb i Magasin bliver registreret i appen. For at opnå dine fordele, Goodies og vouchers, skal du scanne din Goodie app i Magasins forretninger eller ved at logge ind på magasin.dk, hver gang du køber noget. Antallet og størrelsen af dine fordele og Goodies er til enhver tid bestemt af det beløb, du samlet har handlet for i løbet af de seneste 12 måneder. Du vil altså opleve, at omfanget af dine fordele og Goodies ændrer sig, i takt med at din samlede købssum for de seneste 12 måneder ændrer sig. Hvert af dine køb bliver regnet med i din samlede købssum. Hvis du fortryder et køb inden for den til enhver tid gældende byttefrist, bliver dit køb ikke regnet med i din samlede købssum. Det gælder også, hvis en eventuel gavemodtager fortryder et køb inden for den gældende frist. Det er ikke muligt at scanne dine køb efterfølgende. Køb, du ikke har scannet, tæller ikke med i den samlede købssum, som bestemmer de fordele, Goodies og vouchers du kan opnå.
5.4 Vi vil gerne hjælpe dig med at få flest mulige fordele ud af dit Goodie medlemskab. Derfor får du besked fra os, når du – ud fra dine køb – nærmer dig et lavere eller et højere optjeningsniveau.
6. Goodie medlem i Danmark
6.1 Medlemskabet er et nationalt program og er begrænset til køb i Magasin samt online på magasin.dk. Du kan kun opnå fordele og Goodies ved at shoppe i Danmark.
7. Ophør af dit medlemskab eller af Magasin Goodie
7.1 Magasin forbeholder sig ret til at ændre disse vilkår og betingelser for Magasin Goodie. Hvis du ikke længere ønsker at være medlem, kan du til enhver tid – via Goodie appen eller magasin.dk –lukke dit medlemsskab med øjeblikkelig virkning.
7.2 Magasin forbeholder sig også ret til helt at lukke Magasin Goodie – eller lukke dele af Goodie fordelsunivers ned løbende. Hvis Magasin vælger at lukke Goodie fordelsunivers, vil det ske med minimum 1 måneders varsel. I opsigelsesperioden kan du ikke opnå nye fordele, Goodies og vouchers, men du kan godt benytte dig af dem, du allerede har opnået.
7.3 Du skal bruge dine opnåede fordele mv., inden dit medlemskab stopper. Det gælder både, hvis du selv melder dig ud, eller hvis Magasin lukker Magasin Goodie ned. Hvis du melder dig ud af Magasin Goodie, vil din adgang til dine opnåede og ubenyttede fordele blive blokeret – så sørg for at bruge dine dem inden.
7.4 Hvis Magasin konstaterer misbrug af dit Goodie medlemsskab, forbeholder Magasin sig ret til at lukke dit medlemskab med øjeblikkelig virkning. Det betyder, at vi annullerer dine opnåede fordele, herunder også Goodies og vouchers, der allerede er udleveret i din app. Misbrug kan samtidig føre til permanent ekskludering af Magasin Goodie fordelsunivers. Magasin betragter f.eks. snyd med fordele eller anden uacceptabel opførsel over for Magasins ansatte som misligholdelse.
8. Kontakt os
8.1 Har du spørgsmål til Magasin Goodie, kan du kontakte Magasin Kundeservice på www.magasin.dk eller på telefon 33 11 44 33.
Magasins privatlivspolitik for Gæster
Du kan læse vores Privatlivspolitik for gæster på vores hjemmeside her.
Privatlivspolitik for besøg på vores hjemmeside, i vores butikker og for køb af varer og brug af vores services
Vi er glade for din interesse for Aktieselskabet Th. Wessel & Vett. Magasin du Nord (”Magasin”, ”vi”, ”os”, ”vores”).
Vi tager beskyttelsen af dine personoplysninger alvorligt. I denne privatlivspolitik kan du læse nærmere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med dit besøg på vores hjemmeside, vores sider på sociale medier eller vores butikker, samt når du foretager køb, og hvilke rettigheder du har i den forbindelse.
1 Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor:
Aktieselskabet Th. Wessel & Vett. Magasin du Nord
Kongens Nytorv 13
1050 København K
CVR-nr. 58 19 12 13
Mailadresse: privacy@magasin.dk
2 Hvad er formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger?
Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål og på følgende retsgrundlag:
2.1 Undersøgelser, statistik og analyser af din brug af vores platforme.
Retsgrundlaget for behandlingen er vores legitime interesse i at forbedre vores produkter og services, herunder vores hjemmeside og app, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f).
2.2 Håndtering og levering af de varer, du køber og de services, du bruger.
Retsgrundlaget for behandlingen er vores aftale om køb af varer eller levering af andre services med dig, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(b).
2.3 Kommunikation med dig når du kontakter os samt i forbindelse med din deltagelse i vores konkurrencer.
Retsgrundlaget for behandlingen er vores legitime interesser i at i) kunne besvare din henvendelse og føre statistikker i den forbindelse, ii) foretage uddannelse og træning af vores medarbejdere samt iii) gennemføre konkurrencer, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f).
2.4 TV-overvågning i vores butikker for at forebygge og opklare klager og kriminelle handlinger, herunder butikstyveri, røveri, misbrug af betalingsmidler samt afklare øvrige drifts- og sikkerhedsmæssige forhold, eksempelvis blokerede flugtveje, indbrud, hærværk og lignende.
Retsgrundlaget for TV-overvågningen er vores adgang hertil ifølge TV-overvågningsloven, idet vi har en legitim interesse i at sørge for, at Magasin er et sikkert og trygt sted at handle, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f).
Behandlingen af særlige kategorier af personoplysninger kan endvidere i nogle tilfælde være nødvendig for, at vi kan fastslå, forsvare, eller gøre retskrav gældende, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 9(2)(f).
2.5 Optagelse af telefonsamtaler af sikkerhedshensyn, herunder forebyggelse af chikane og kriminelle handlinger, med henblik på at kunne dokumentere hvad der er blevet sagt i forbindelse med din henvendelse, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f) og databeskyttelseslovens § 8(3).
2.6 Opfyldelse af vores retlige forpligtelser til at behandle, herunder opbevare, personoplysninger.
Retsgrundlaget for denne behandling er vores retlige forpligtelse, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(c).
2.7 Fastslå, udøve eller forsvare vores juridiske rettigheder, herunder for at bekæmpe svindel.
Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at varetage vores juridiske rettigheder, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f).
I forbindelse med formålene nævnt i afsnit 2.1 ovenfor kan visse personoplysninger være indsamlet via cookies, hvis du har givet særskilt samtykke hertil. I så fald er retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(a). Du kan læse mere om vores brug af cookies på hjemmesiden i vores cookiepolitik.
3 Hvilke personoplysninger behandler vi om dig?
3.1 Til formålene nævnt i afsnit 2.1, 2.2 og 2.3 ovenfor og afhængig af din brug af hjemmesiden behandler vi almindelige personoplysninger om dig, eksempelvis:
– Navn og adresse
– E-mail og telefonnummer
– Ordreinformationer, købshistorik og sagsnummer
– Oplysninger du afgiver i forbindelse med din brug af services f.eks. booking af personal shopper services og beauty behandling services eller deltagelse i liveshopping
– Oplysninger du afgiver i forbindelse med din kommunikation med os.
– Oplysninger om din færden på vores platforme, herunder hvilke sider du besøger, hvilke produkter du klikker på og lægger i kurven, samt hvordan du interagerer med vores kommunikation
– Oplysninger indsamlet via cookies i det omfang, du særskilt har samtykket til vores brug af cookies.
3.2 Til formålet nævnt i afsnit 2.4, 2.5, 2.6 og 2.7 ovenfor behandler vi følgende almindelige oplysninger om dig:
- Billede- og videosekvenser uden lyd optaget i Magasins forretninger samt ved indgangene hertil i overensstemmelse med lovgivningen.
Derudover kan vi i nogle tilfælde behandle særlige kategorier af personoplysninger om dig som følge af TV-overvågningen.
- Telefonsamtaler med Magasins medarbejdere.
Som udgangspunkt almindelige personoplysninger som navn og telefonnummer. Afhængigt af samtalens omdrejningspunkt og udvikling kan vi dog principielt optage oplysninger om både fortrolige og følsomme forhold, fx helbredsoplysninger og oplysninger om strafbare forhold mv.
3.3 Til formålene nævnt i afsnit 2.6 og 2.7 ovenfor behandler vi nogle af de almindelige oplysninger, som er nævnt ovenfor.
4 Hvem deler vi dine personoplysninger med?
Vi deler oplysninger om dig med vores eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysningerne på vores vegne. De oplysninger, vi har indsamlet om dig, deles kun i det omfang, det er nødvendigt for at udmønte aftalen med den enkelte samarbejdsrelation:
– Udbydere, der bistår med teknisk drift af vores hjemmeside og vores apps, herunder udbydere af hosting-tjenester og løsninger, der understøtter funktionalitet
– Udbydere, der bistår med markedsføringsaktiviteter og kommunikation med kunder
– Udbydere af analyseværktøjer, der hjælper os med at optimere vores forretning og din oplevelse som kunde
– Samarbejdspartnere, der bistår med driften af kundeserviceydelser, herunder vedrørende levering af varer fra webshoppen.
Disse samarbejdspartnere er databehandlere og behandler i henhold til vores instruks personoplysninger, som vi er dataansvarlige for. Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af deres aftale med os, og skal behandle oplysningerne fortroligt. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle vores databehandlere.
Enkelte samarbejdspartnere som vi videregiver dine personoplysninger til er selvstændige dataansvarlige, som behandler dine data i forhold til det der er nødvendigt for at de kan levere deres service.
Det drejer sig om vores eksterne lager, som pakker og afsender din ordre.
Vi kan også dele personoplysninger med vores eksterne rådgivere, f.eks. revisorer og advokater, samt offentlige myndigheder, såfremt det er påkrævet i henhold til lov.
Hvis der bliver behov for anmeldelse af et forhold til politiet som følge af fx videoovervågning eller en telefonsamtale, videregiver vi dine oplysninger til politiet.
5 Hvornår overfører vi dine personoplysninger til lande uden for EU/EØS?
Vi vil overføre dine personoplysninger til modtagere uden for EU/EØS. Det drejer sig om følgende kategorier af modtagere, som er beliggende i USA, Australien og Storbritannien:
– Udbydere, der bistår med markedsføringsaktiviteter og kommunikation på vores tekniske systemer
– Udbydere af analyseværktøjer, der hjælper os med at optimere vores forretning og din oplevelse ved brug af vores hjemmeside
– Udbydere, der bistår med teknisk drift af vores hjemmeside, herunder udbydere af hosting-tjenester og løsninger, der understøtter funktionalitet
Storbritannien er ifølge EU Kommissionens tilstrækkelighedsvurdering, jf. databeskyttelsesforordningens art. 45, et sikkert tredjeland, idet det har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.
For USA og Australien kan vi oplyse, at overførsler til databehandlere i disse lande sker under iagttagelse af gyldige garantier i form af EU Kommissionens standardkontraktbestemmelser, jf. databeskyttelsesforordningens art. 46. Ønsker du en kopi af standardkontraktbestemmelserne eller en liste over vores nuværende databehandlere og underdatabehandlere, er du velkommen til at kontakte os via kontaktoplysningerne i afsnit 1 ovenfor.
6 Hvor stammer dine personoplysninger fra?
Vi behandler de personoplysninger, du giver os og som indsamles automatisk, herunder via din digitale adfærd (bl.a. cookies), via TV-overvågning i vores butikker samt gennem optagelse af telefonsamtaler.
7 Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi gemmer dine oplysninger så længe, det er nødvendigt.
7.1 Oplysninger om køb af varer og kommunikation med os herom vil som udgangspunkt blive slettet 2 år efter dit køb i henhold til købelovens reklamationsfrist. Oplysninger kan blive gemt i en længere periode, hvis dette følger af lovkrav, herunder bogføringslovens krav om opbevaring af transaktionsoplysninger i løbende år + 5 år, eller hvis vi kan godtgøre et legitimt behov for at gemme oplysningerne i en længere periode, eksempelvis til fastlæggelse af retskrav.
Oplysninger, der indsamles til brug for personal shopper og beauty shopper services vil automatisk blive slettet 30 dage efter konsultationen.
7.2 Oplysninger, som vi modtager fra dig i forbindelse med din deltagelse i konkurrencer slettes 6 måneder efter konkurrencens afholdelse. Oplysning om gevinster slettes 1 år efter konkurrencens afholdelse, dog først efter løbende år + 5 år, i det omfang der indgår transaktioner.
7.3 Oplysninger, der stammer fra TV-overvågning eller optagelse af telefonsamtaler vil automatisk blive slettet senest 30 dage efter optagelsen fandt sted, med mindre oplysningerne indgår som dokumentation i en konkret sag.
7.4 Oplysninger om dig, som bruges i forbindelse med en verserende sag, tvist eller anden form for sagsbehandling, sag, opbevares indtil sagen er afsluttet og formålet med behandlingen ikke længere er til stede.
7.5 Om sletning af oplysninger, der stammer fra cookies, henvises til vores cookiepolitik.
8 Hvordan kontakter vi dig om ændringer i behandlingen af dine personoplysninger?
Du kan altid følge med i eventuelle ændringer i vores behandling af dine oplysninger via magasin.dk. Vi opfordrer dig til løbende at orientere dig, således at du altid ved, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
9 Hvilke rettigheder har du?
Ifølge databeskyttelsesforordningen har du en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig:
– Du har ret til indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger
– Du har ret til berigtigelse af dine personoplysninger
– Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine oplysninger til kun at bestå af opbevaring
– Du har i visse tilfælde ret til at transmittere oplysninger, dvs. at du kan få dine personoplysninger udleveret eller overført til en anden dataansvarlig
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer, og du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores behandling. Du har altid ret til at trække afgivet samtykke til behandling af personoplysninger tilbage ved at skrive til os på den mail, der er angivet i afsnit 1 ovenfor. Bemærk, at hvis du beder os om at slette dine oplysninger eller trækker dit samtykke til tilmeldte services tilbage, vil det medføre, at visse services ikke kan leveres.
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækning. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt og frem.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Du er også altid velkommen til at henvende dig til privacy@magasin.dk hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine persondata.
10 Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.