Log ind

Forretningen solgte hovedsageligt hvidevarer såsom sengetøj, lagner, duge, servietter, undertøj og stof i metermål. Kendetegnet for Wessel & Vett var deres sans for godt købmandskab kombineret med en forståelse for tidens trends og en fantastisk evne til at sætte kunden i centrum.

Bikuben og de flittige bier

Wessel & Vett havde lige fra starten af stor fokus på deres ansatte. Fokus på den gode service som de ansatte skulle yde kunderne, men så sandelig også fokus på hvad firmaet kunne gøre for de ansatte, således at de kunne yde deres bedste hver eneste arbejdsdag. Dette førte til pensionskasse, sommerlejreren Storebjerg, rejselegater, flidspræmier og kåringen af årets Frk. Magasin. Det oprindelige logo fra Magasin var en bikube omkredset af 7 bier. Bikuben var symbolet for forretningen, hvor der blev produceret massevis af honning – eller guld – og bierne var de flittige ansatte som gennem samarbejde og nøjsomhed skabte de gode resultater. Netop derfor modtog ansatte i Magasin igennem årtier en guldbroche formet som en bi ved deres 25 års jubilæum i virksomheden.

Jul i Magasin

Siden åbningen af det store varehus på Kongens Nytorv i København har Magasin været kendt for sin juleudsmykning. Dette har både været i vinduerne og i selve forretninger, hvor forskellige juletemaer har lokket kunderne til. I 1938 var det ”Snehvide og de 7 små dværge”, i 1947 ”De gamle børnerim” og i 1962 ”Peters jul”. Julemanden holdt igennem mange år til hos Magasin på Kongens Nytorv og udsendelsen af Magasin julekatalog har været den første bebuder af at julen er nær.

Loading...