Goodie-pris gælder Goodie-medlemmer med 1-3 stjerner
Me & My Denim - med Rasmus Bak
Tekst Cathrine Overvad / Foto af Rasmus Bak
Det var kedsomhed over de etablerede denimmærker, der gjorde, at Rasmus Bak ikke ejede ét eneste par jeans. Indtil for nyligt. Den kraftige denim har så småt sneget sig tilbage ind i klædeskabet, ligesom det snart er at finde i hans tøjmærke Libertine-Libertine. Mød modemand Rasmus Bak i Magasins nye kampagne ’Me & My Denim’.
”Jeg er co-founder og CEO i tøjmærket Libertine-Libertine, som jeg stiftede i 2009 med mine to partnere. Vi etablerede brandet ud fra en fascination af det moderne levemenneske og en stærk bevidsthed om at følge eventyret og de gode ting i livet.”
”Ud over min forretning er jeg engageret i et musikprojekt med Bjarke Niemann fra Spleen United, der hedder Death Has No Dominion. Det kan beskrives som et meget ’laid back’ musikalsk univers dedikeret til solnedgangen i Stillehavet.”
”Jeg har kun for ganske nyligt genfundet glæden ved denim efter mere end 10 år uden ét eneste par jeans i skabet. Jeg kedede mig bravt over de ensformige narrativer hos de etablerede denimbrands, men nu synes jeg, at det er fedt at arbejde med denim i en lidt alternativ kontekst. Næste år introducerer vi de første denimstyles i Libertine-Libertine siden 2013. Lige nu arbejder vi os hen imod at kunne tilbyde denim ved at prøve forskellige kraftige kvaliteter af. For mig var det vigtigt, at vores brand-DNA kunne skinne igennem i en denimsammenhæng, før vi gik i luften med egentlige denimprodukter.”
”Jeg bruger denim som et afslappet alternativ til suiting. Jeg kan bedst lide, at mit denim har enten nogle referencer til subtil grunge eller de tidlige 90’er.”
”Ekstremt baggy ’New Deal’ jeans tilbage i starten af 90’erne står som mit første denim-minde, da skateboarding fyldte alt for mig. Jeg syntes dengang, at det var det fedeste udtryk, som mine bukser kunne have, men jeg tabte til slut den daglige kamp om at holde bukserne oppe.”