Rudolph Care er et af de skønhedsbrands, der har været med til at sætte Danmark på verdenskortet, og sætte nye standarder for, hvad man kan forvente af sine grønne skønhedsprodukter. Rudolph Care stod, og gør det stadig, i spidsen for en grøn revolution i den danske skønhedsbranche, hvor grønne værdier vægtes ligeså højt som indbydende emballage og kvalitetsprodukter.
At produkterne skulle laves efter grønne standarder var et ufravigeligt krav for grundlægger Andrea Rudolph, som fik idéen til Rudolph Care efter en skræmmende oplevelse på egen krop.
Tilbage i 2006 deltog Andrea i en kemikampagne lavet af Greenpeace, og fik i den forbindelse testet indholdet af skadelige og hormonforstyrrende stoffer i kroppen. Undersøgelsen skulle vise sig at være skelsættende, da Andrea, på trods af at være en af de yngste i blandt gruppens otte testpersoner, fik målt det højeste antal hormonforstyrrende stoffer. Resultatet blev en øjenåbner og starten på ønsket om selv at udvikle hudpleje, der føltes forkælende uden at indeholde de mange skadelige stoffer, som på daværende tidspunkt havde ophobet sig i Andreas egen krop. Mere end ti år senere kan Rudolph Care nu bryste sig af at have både den økologiske Ecocert Cosmos organic-Certificering samt Svanemærket. Det vil sige, at du ved køb af Rudolph Cares produkter både køber ind i hudpleje, der passer på dig, men som også produceres på en måde, der er skånsom for miljøet.