Indkøbskurv
0
0 varer lagt i indkøbskurven

Magasin tager ansvar

Verdens klimaændringer kræver at vi alle tager ansvar.
I Magasin er vi bevidste om det ansvar, der følger med at være et af Skandinaviens største stormagasiner – ’House of most loved brands’.
Vi vil tage ansvar og være med til at sætte skub i den positive udvikling mod en mere ansvarlig livsstilsbranche. I 152 år har Magasin haft fokus på det gode købmandskab, den gode service og den gode kvalitet.
Ansvarlighed i Magasin handler om at agere på alle de områder i værdikæden, hvor vi sammen med vores partnere, kan skabe en mere bæredygtig fremtid.

Karmamejus hudplejeserie er altid 100% naturlig og udviklet på formler, som naturligt minimerer behovet for konserveringsmidler, emulgatorer og overfladeaktive stoffer. 

KØB HER

Becksöndergaard arbejder med naturlige fibre som bomuld, silke og uld, som produceres uden kemikalier. Kollektionerne udvikles af recycled polyester, økologisk bomuld og vegetabilsk garvet læder.

KØB HER

The Organic Company producerer alle deres produkter i økologisk GOTS-certificeret bomuld. Det gavner både bomuldsproducenter og miljøet i udviklingslandene.  

KØB HER

Miild er de første i verden, der kan præsentere tre anerkendte certificeringer på deres makeup produkter. De er både AllergyCertified, Svanemærket og ECOCERT COSMOS.

KØB HER

ELSK er et lille fashion brand som er stærkt fokuseret på bæredygtighed. For ELSK er det vigtigt at være miljøbeviste og behandle naturen med respekt i produktionen af bæredygtig mode.

KØB HER

Konges Sløjd har kvalitet, funktionalitet og enkelthed for øje, når de skaber børnetøj og interiør til børneværelset. Alle deres produkter er lavet af GOTS-certificeret økologisk bomuld. 

KØB HER

Knowledge Cotton Apparel producerer med 100% økologisk bomuld og er dermed yderst fokuseret omkring en miljøvenlig produktion og et kvalitetsbevidst produkt.

KØB HER

L:A Bruket er naturligt og økologisk hudpleje, der bliver produceret af hovedingredienserne, vand, salt og tang, der sørger for at hvert produkt giver din hud den pleje, den har brug for.

KØB HER

Allerede nu har Filippa K produceret tøj i 100% genbrugeligt materiale, og de ønsker at skabe fuld transparens i forsyningskæden og skabe gode arbejdsforhold for deres samarbejdspartnere.

KØB HER

By Malene Birger arbejder med genbrugsmaterialer og donerer alle ubrugte styles. Derudover arbejder de målrettet på at skabe bedre forhold for deres medarbejdere og samarbejdspartnere.

KØB HER

JBS of Denmark tilbyder undertøj og loungewear for både mænd og kvinder. De anvender kun de bedste materialer såsom bambus, økologisk bomuld og uld, så både kvalitet og komfort er i top.

KØB HER

Hos Baum und Pferdgarten er visionerne store, og inden for de næste fem år vil de forbedre virksomheden, så de ikke efterlader sig nogle fodaftryk på planeten.

KØB HER

Núnoo tænker ansvarlighed ind i forbrug og produktion, og anvender ikke ægte pels, mens det anvendte læder er et restmateriale fra kødindustrien.  De arbejder på en ny kollektion, lavet af fibrene fra ananasblade.

KØB HER

Rudolph Care skaber eksklusive skønhedsprodukter, der tager bæredygtige hensyn til mennesker og miljø. De er certificeret med både Miljømærket Svanen og den økologiske certificering Ecocert/COSMOS.

KØB HER

Alle Rosemundes toppe til både kvinder og piger er designet med certificeret økologisk bomuld, som har lav indflydelse på miljøet. Derudover anvender Rosemunde også polyester genbrugt fra plastikflasker. 

KØB HER

Coster Copenhagen har lanceret deres første bæredygtige kollektion, som er lavet af plastikflasker fra havet. De bidrager til en grønnere, mere bæredygtig og etisk forsvarlig industri.

KØB HER

Forlæng levetiden

For at sikre, at dit tøj holder så længe som muligt, har vi lavet en plejeguide, så du ved hvordan du tager dig af det på bedste vis. Det skal sikre, at du ikke plejer, vasker eller vedligeholder dit produkt forkert, så det går i stykker, mister pasformen eller forringer kvaliteten.

Vi skal alle sammen passe endnu bedre på de ting, vi køber. Det ved vi er afgørende for miljøet og vores allesammens fremtid. Derfor hjælper vi dig til at sikre, at dine produkter holder så længe som muligt. Det er nemlig en af de bedste måder at sørge for, at de ting, vi køber og elsker, kan bruges igen og igen.

 

 

SE MERE HER

Fra bæredygtighed til ansvarlighed

Magasin vil mere end at være bæredygtig; Magasin vil tage ansvar. For mennesker, miljø og planet. Ansvarlighed gennemsyrer virksomhedens værdisæt allerede, og understreger at det ikke kun handler om miljø og produktion, men om at se sammenhængen mellem virksomhed, forbrug, samfund, mennesker og miljø. Ansvarlighedsstrategien skal udvikles ud fra en holistisk tilgang, der indkapsler alle led af virksomheden, Magasin du Nord Collections produktion og levetid, partnerskaber, samt den måde produkter og forbrug markedsføres på. Ansvarlighed tager udgangspunkt i overblik: hvis man ikke ved, hvad der foregår i alle led i værdikæden, er det svært at stå inde for den. Ansvarlighed er samtidig en platform der gør det muligt for Magasin at tage beslutninger, som ikke bare bygger på branchens sædvanlige dogmer.

En del af at tage ansvar handler om at forstå sin rolle i markedet. Som en stor virksomhed og en vigtig aktør i det danske retail-landskab kan Magasin ikke tage ansvar for samtlige kunders måder at producere på. Til gengæld kan Magasin fremadrettet eksternt arbejde for at skabe rammer, der fremhæver ansvarligt forbrug, ansvarlig produktion og ansvarlige valg i de kunder, Magasin arbejder med samt sætte et eksempel til efterfølgelse for andre. Med andre ord indeholder den eksterne del af ansvarlighedspolitikken muligheder for at være med til at sætte skub i udviklingen af en mere ansvarlig livsstilsbranche.

 

Ansvar = ærlighed og ægthed

Magasin du Nord Collection har en mission: Great Product, Great Price, Great Feeling. Det kan oversættes til virksomheden helt overordnet; Magasin leverer et godt og lækkert produkt, til en god pris og præsenterer ting som kunderne elsker i en ramme, der er lækker. Dette taler ind i Magasins slogan, House of Most Loved Brands.

 

Forbrugerne stoler på Magasin, både som brand og som stormagasin og forventer at finde produkter, der holder. Den tillid bygger på troværdighed, og ansvarlighedsstrategien skal styrke den position. At have tillid til en virksomhed betyder i stigende grad, at forbrugerne forventer, at der er styr på hvordan virksomheden påvirker miljø, klima og sociale forhold. Magasins ansvar er derfor baseret på to kerneprincipper, der er udviklet på baggrund af Magasins eksisterende DNA: ærlighed og ægthed.


Ærlighed betyder at Magasin kommunikerer troværdigt og åbent og tager ansvar for, hvad Magasin siger, til hvem og hvad konteksten er. Troværdighed skabes gennem kortlægning, overblik, dyb forståelse af egen organisation samt udvikling af konkrete retningslinjer og kommunikationsgange. På det grundlag kan der kommunikeres ærligt.

 

Ægthed betyder, at Magasin sætter gode produkter, holdbarhed og kvalitet i højsædet. Det betyder også at Magasin bestræber sig på at kunne levere resultater, der taler et enkelt og troværdigt sprog, når det kommer til ressourceforbrug og etiske retningslinjer, og at såvel produkter som virksomhed lever op til det, der loves.

 

Læs i øvrigt vores 10 partnerråd her

eller læs Magasins Partner Code of Conduct, som gælder for alle partnere. 

Hvis du har spørgsmål til noget, kan du søge svar i vores Q&A her.