Tilbage til journal
Design

Fra 10 tapeter til globalt designbrand -
mød Ferm Living

kollage med interiør og møbler til boligen
Billede af skribent

Tekst og foto Emma Henneberg | 31. juni 2025

Under den pulserende designuge i de københavnske gader tog vi forbi Kuglegården på Papirøen, hvor Ferm Living har indrettet sig med showroom. Her mødtes vi med CEO Peter Vedel, der fortalte om brandets rejse fra 10 tapeter til den nyeste kollektion på 200 produkter.







Hvad betyder 3daysofdesign for jer?

“3daysofdesign er vores primære aktivitet på hele året. Det er en kæmpe fornøjelse at møde alle de mennesker, der besøger os - i løbet af dagene byder vi kunder velkommen helt fra Los Angeles i vest til Sydney i syd”.

“Vi præsenterer vores SS25 kollektion, der består af godt 200 nye produkter. Nyt design som ikke er blevet vist før. Sammen med det har vi også lanceret vores outdoor-kollektion”, fortæller Peter Vedel.



Hvordan vil du beskrive jeres design-DNA hos Ferm Living?

“Det vi laver er meget originalt. Vi tager udgangspunkt i, hvordan folk bor og lever deres dagligdag. Vi forsøger hele tiden at udfordre det traditionelle”.

“Når folk ser og interagerer med vores produkter, så skal de gerne få en fornemmelse af, at der ligger mange tanker og overvejelser bag. Når vi designer en stol, så er den højst sandsynligt designet, så den passer til et bord, vi tidligere har lavet. Så alle vores produkter taler sammen og komplimenterer hinanden”.

“Den 7. september 2025 lancerer vi en ny kollektion, der er en kombination af videre udviklinger på populære produkter, som kunderne har efterspurgt og nye spændende ting. Vi har vores eget in house design team, så vi kan arbejde ganske hurtigt og følge med forespørgslen”.





Hvordan ser fremtiden ud for jer?

“Ferm Living har en fantastisk historie, som startede med Trine, der skabte brandet med ti tapeter i 2006. Nu er vi vokset til det, vi er i dag. Der er store muligheder for at fortsætte den fantastiske rejse. Som virksomhed står vi ret godt igennem konjunkturændringer, fordi vi har produkter i alle kategorier og prisklasser. Af den grund er vi ikke bekymrede for det økonomiske aspekt af fremtiden”.

“Vi ser et stort potentiale i hoteller, restauranter og kontorer. Et fremtidigt projekt, der bliver rigtig spændende at følge”.

“Folk kan jo godt leve uden at købe en stol fra os, men det er vigtigt, at vi så forsøger at bruge jordens ressourcer på en så fornuftig måde som muligt. Ansvarlighed er vigtigt for os, og det holder vi fast ved i fremtiden”.



NYHEDER
Loading... >