ECOOKING: Fra personlig livskrise til hudplejeimperium

Tekst Amalie Andersen / Foto ECOOKING
I anledningen af ECOOKING’s 10-års jubilæum, har vi talt med grundlægger Tina Søgaard for at høre, hvordan det hele begyndte, og hvor hudpleje-brandet ser sig selv i fremtiden - lær historien om ECOOKING at kende her.
Siden 2015 har ECOOKING været et brand, der har markeret sig som en pioner inden for hudpleje med fokus på naturlige og aktive ingredienser. I kølvandet på en turbulent tid med personlig krise, gik Tina Søgaard i sit køkken med tanken om at udvikle produkter til sig selv. Hendes hud var træt, og med en baggrund i hudplejebranchen vidste hun, hvad hendes hud havde behov for. Produkterne udviklet i køkkenet blev sidenhen lanceret under navnet ECOOKING og vandt hurtigt både kundernes tillid og affødte et stærkt community.
Idéen bag ECOOKING var, at skabe hudplejeprodukter, der var enkle, effektive og tilgængelige, uden der blev gået på kompromis med kvaliteten. Dét, der startede som en personlig nødvendighed og rummede 7 produkter, har i dag vokset sig til et succesfuldt brand, med en produktliste på over 300. Udforsk de 7 første produkter nedenfor.
Fortæl os lidt om begyndelsen, og hvad der inspirerede dig til at skabe et brand som ECOOKING
"ECOOKING er faktisk resultatet af en livskrise. Da jeg blev skilt, tabte jeg mig en del, og det fik min hud til at falde sammen. Jeg havde arbejdet i hudplejebranchen i over 20 år, og vidste derfor præcis, hvad min hud havde brug for.
Jeg havde aldrig forestillet mig, at det skulle blive til en virksomhed, men folk omkring mig lagde hurtigt mærke til effekten, og sådan blev ECOOKING født. Fra begyndelsen var jeg fokuseret på, at produkterne skulle være simple, forståelige og tilgængelige."
“ECOOKING er faktisk resultatet af en livskrise”, Tina Søgaard.