Her finder du de absolut bedste kultprodukter
Tekst Marie Alkestrup
Er du på udkig efter cool brands, eller de bedst bevarede skønhedshemmeligheder, skal du læse med her.
Er et produkt gået viralt på TikTok, eller har du netop hørt om et lille cool brand blevet udråbt som et såkaldt kultbrand, er der et sted du finder dem, og det er Sephora. Sephora som også udgør en anselig del af Magasins skønhedsunivers, er nemlig mestre i at udpege morgendagens nye skønhedsstjerner.
Her får du derfor en liste over vores ti yndlingsbrands og produkter i Sephora.
Brandet er stormet frem i USA, og var længe umuligt at opstøve i Danmark. Heldigvis blev det tilgængeligt herhjemme i 2021. Du kan derfor nu selv prøve kræfter med deres skin smoothies, hvor du blander flere produkter på huden eller deres signaturprodukt Virgin marula luxury facial oil.
Amerikanske Milk Makeup er lavet til kreative makeup-udfoldelser, da det udspringer af det kreative studie Milk i New York. Fokus har derfor altid været på at udvikle produkter, som der kan eksperimenteres med i de daglige udfoldelser foran spejlet. Milk Makeup er særligt kendt for deres praktiske produkter i stift-form, som både kan bruges til blush, contouring, ligesom du kan også få kølende øjencreme eller serum i fast form på stift.
Milk Makeups rejsevenlige udgaver af stifterne er desuden ekstra smarte, fordi de både er små, men også i fast form, så du kan slippe igennem lufthavnens væskekontrol.
Selena Gomez’ brand Rare Beauty ser kun ud til at blive mere og mere populært. Det er særligt stjernens forskellige blushes, som tiltrækker folk. Både den lille buttede cremeblush men også den flydende variant, som er utroligt pigmenteret og nem at arbejde ind i huden. Det samme gør gør sig gældende for Rare Beautys populære highlighter Positive light, som fremhæver for eksempel kindben og lysner under brynene.
Gang på gang fremhæves Laneiges læbepomader og ikke mindst læbemasker, som værende nogle af de bedste på markedet. Sydkoreanske Laneige har eksisteret siden 1994, men det var først omkring år 2021, at de bogstaveligt talt var på alles læber her i Vesten. Alle fra Kate Moss til Kendall Jenner har rost Laneiges læbemasker, som, hvis du søger på hashtagget Laneige lip mask på TikTok har næsten 185 millioner visninger, og Laneige har svimlende 660 millioner. Den populære læbemaske er lavet til at blive brugt om natten, men næsten alle, også de mange kendte fans, beskriver, hvordan de ikke kan lade være med at bruge den i løbet af dagen.
Christophe Robin er, som navnet måske afslører, et fransk brand, navngivet efter frisør og grundlægger af samme navn. Christophe Robi var ung stjernefrisør i 90’erne for navne som Claudia Schiffer, og har siden udviklet hårprodukter i eget navn. Brandet lancerede for eksempel en hovedbundsscrub tilbage i 2013, langt før mange andre brands indså vigtigheden af en sund hovedbund. Hos dette brand finder du derfor mange nytænkende produkter, som helt sikkert gør håret smukkere og lækkert velfugtet.
Hudpleje lavet med indhold af såkaldte superfoods såsom spinat og grøn te har vist sig, at være en populær opskrift – i hvert fald for amerikanske Youth To The People. Hudplejemærket blev til i 2015, og har på få år fået en stor fanskare. Den voksende fanskare er kommet i kølvandet på, at folk har opdaget de milde, men effektive produkter. Alle produkter er baseret på naturlige ingredienser, som kommer i glasflasker og bøtter i stedet for plastik. Mange ingredienser kommer fra lokale landbrug i Californien, hvor Youth To The People udspringer fra, og nogle af deres bedste produkter tæller deres Superberry Dream Cleansing Balm eller Superberry Hydrate + Glow Dream Mask.
Det er nok ikke gået nogens næse forbi, at superstjernen Rihanna startede eget makeupbrand tilbage i 2017. Rihannas skønhedsimperium er siden vokset, og rummer nu også Fenty Skin, der kom til i 2020. Det, der oprindeligt gav Fenty Beauty by Rihanna stor positiv omtale var de 40 forskellige foundation nuancer, som var at finde i den allerførste lancering. I dag er Rihannas foundations stadig en favorit hos mange, men også hendes lipglosses Gloss bomb og pigmenterede læbefarver Stunna lip paint løber med en del af opmærksomheden.
Dr Jart+ blev grundlagt i 2005 i Korea. De var dengang et af de første brands til at lancere en BB cream, som siden revolutionerede skønhedsverden og blev starten på flere makeup og hudplejehybrider. Dr Jart+ bragte på mange måder de koreanske skønhedstraditioner ud over landets grænser, og var dermed en del af den bølge, vi nu kender som K-beauty. I dag er de kendt for deres plejende sheet masker og deres hudplejelinje Cicapair tiger grass, som er til dig, der døjer med rosacea eller mildt rødmende hud.
Farverige cremer, søde krukker og lokkende gele med glimmer i. Truly spiller på alle tangenter, og du skal være lavet af stål for ikke at blive bare det mindste lokket af deres multifarvede unicorn-univers. De har fået stor popularitet på TikTok, hvor mange er vilde med deres creme Buns of glowry, der skulle give blødere hud på numsen, eller læbemasken Heartbreaker, som giver synligt fyldigere læber efter fem minutter.
Sidste skud på stammen af det efterhånden bugnende udvalg af skønhedsbrand udviklet af stjerner, er r.e.m. beauty. Bag dette makeupbrand står sangerinden Ariana Grande. Alle kollektioner er centreret omkring vægtløse drømme, rummet og legefuld 1960’er-inspireret makeup. Der er med andre ord mange futuristiske elementer i alt fra designet af emballagen til navnene på denne makeup, som byder på blandt andet læbestifter, øjenskygger og meget smukke highlightere.