Tilbage til journal
Skønhed

Mød den nye generation af skønhedsbrands

null

Foto Oscar Meyer, Tekst Missu Schneidermann

Vi kender og elsker de veletablerede beauty-brands, der gennem årtier har bevist deres værd. Men hvem skaber de produkter, der bliver fremtidens klassikere? Vi har fire gode bud.

The Ordinary

De brands, der går hen og bliver ikoniske og hypede, ligger ofte i den kostbare ende. Men det er absolut ikke tilfældet med hudplejemærket The Ordinary. Tværtimod. Mange produkter koster mindre end etpar kopper take-away-kaffe. Brand-navnet er ikke ligefrem et, der signalerer noget farligt fint, men nærmere underspiller, hvad de egentlig kan. The Ordinary kom på banen i 2016 og viste sig at ramme præcist ned i det, folk verden over stod og havde brug for. Med en usædvanlig manøvre har The Ordinary formået at tage transparensen, vi kender fra vitaminglas, ind i hudplejeverdenen. I vitaminglasset køber vi D-vitamin for den virkning, vi står og har brug for, hos The Ordinary køber vi Hyaluronic Acid 2% + B2 Serum. What you see is what you get. Og hvad du mangler, kan du gå specifikt efter og behøver ikke betale for andet.

null

The Ordinary rammer ned i tidsånden på flere måder, ikke mindst ved, at det er kønsneutralt. Alle kan bruge The Ordinary, uanset køn og alder, uanset hvilken specifik pleje du har brug for. Om du vil reparere og beskytte, udsætte aldringstegn, vil bekæmpe pigmentforandringer eller behandle akne eller uren hud, er der en kombination hos The Ordinary, som vil skabe mærkbare og synlige forandringer for din hud. Hvis du synes, at det lyder overvældende at skulle vide, hvilke produkter og formler, du skal vælge, så husk, at vores dygtige personale står klar til at guide dig, så du kan sammensætte din nye hudplejerutine til både ansigt og krop.

Shop The Ordinary



Aesop

Lad os starte med at indrømme, at det er det visuelle udtryk, der i første omgang drager dig mod australske Aesop. Det er indbegrebet af underspillet luksus, og i mange år et klart, men diskret signal til ligesindede: Ja, jeg har lige så god smag som dig. Men det er indholdet i de brune flasker med sort og creme-stribede mærkater, der får dig hooked. Produkterne, som Aesop selv beskriver som ”effektiv pleje til hud og hår med omhyggelig opmærksomhed på detaljen og fokus på sensorisk nydelse”, er primært skabt af naturlige ingredienser, men ikke udelukkende, da nogle ingredienser for at være så stabilt effektive, som de ønsker, er nødt til at være syntetisk fremstillede. Duftene, og de er en afgørende del af tiltrækningen, er alle skabt af essentielle olier i kombinationer, der er nærmest afhængighedsskabende. Måske netop derfor er det Aesops nærmest ikoniske håndsæbe, du kan vaske hænder i på cool restauranter verden over, ligesom du på chikke hoteller kan vaske hår og smøre ansigt og krop ind i Aesop.

null

Der er nok at vælge imellem i det efterhånden massive udvalg: fra scrubs, tonere og cremer til ansigtsmasker, tandpasta og dufte til både damer og herrer; du kan sågar vaske dit kæledyrs pels i deres Animal-shampoo. Med Aseops duftlys kan du også få dit hjem til at dufte som en eksklusiv butik eller spa, og når du først har prøvet det, er det svært at slippe. På den mere kuriøse front kan du også få Post-Poo Drops, hvis navn næsten taler for sig selv. En frydefuld kombination af elegant æstetik og ekstrem praktik. Desuden behøver du ikke at undvære dit daglige Aesop-fix på rejser, for du kan få rejsekits med alle nødvendigheder.

Shop Aesop



Byredo

Hvis Ben Gorham ikke ved et tilfælde havde mødt parfumøren Pierre Wulff, havde han lavet malerier og ikke udsøgte produkter til badeværelseshylden. Men Gorham, som netop var uddannet fra kunstakademiet i Stockholm, vendte sig i første omgang mod dufte, som blev udviklet af de anerkendte parfumører Olivia Giacobetti og Jerome Epinette ud fra Gorhams næse. Måske netop fordi han kom fra en helt anden verden, skabte han kombinationer, som efter lanceringen i 2006 hurtigt blev kult og nu bliver solgt hos eksklusive forhandlere i mere end 40 lande.

null

Gorham er søn af en indisk mor og en canadisk far og opvokset i Toronto, New York og Stockholm, og den sammensatte baggrund har måske givet Byredo det internationale look, der på én gang udtrykker tidløshed og moderne luksus uden at være prangende, den skandinaviske enkelhed og de eklektiske kombinationer af noter. Duftnavne som Mojave Ghost, Mumbai Noise og Bal D’Afrique understreger den mangefacetterede natur, der står bag det eksklusive brand, hvis status hurtigt blev slået fast på grund af deres kønsneutrale dufte. Siden etableringen er Byredo vokset, også i produktkategorier, så du i dag også kan få hudpleje og makeup, der som duftene er lavet i højeste kvalitet og designdetaljer, alt sammen ud fra tanken om, at det, man skaber, skal udspringe af følelser – et løft på hatten til Gorhams fortid som kunstner.

Shop Byredo



Ouai

Med over to millioner følgere på Instagram er Ouai all the hype hos dem, der færdes hjemmevant på sociale medier og omegn. Ouai udtales ’way’, en form for slang for det franske ’oui’. Brandet selv forklarer det sådan her: ” Ouai betyder ja, på den der casual parisiske måde’. Og det, de gerne vil sige ja til, er blandt andet at være bedre IRL (ja, det skriver de, oversat til voksne: i den virkelige verden), at give slip på urealistiske forventninger til dig selv og at omfavne uperfektheder. Faktisk manifesterer de, at ”we’re here to give you the confidence to win life your ouai”.

null

Grundlæggeren, Jen Atkin, har været hårstylist for kendisser, bl.a. stort set alle i Kardashian-Jenner-familien, og hendes skills på sociale medier og evne til at bringe det uhøjtidelige og humoristiske ind i luksus-beauty har sikret Ouais position som den nye komet på markedet. Produkterne fra Ouai til både hud og hår er alle skabt ud fra Jen Atkins erfaring. Hun har efter eget udsagn prøvet alle hårprodukter på markedet og brugt årevis på at tale med kunder og følgere om hår. Derfor besluttede hun at skabe en overskuelig serie, som hele tiden bliver udvidet efter kundernes behov, efter devisen ”Vi vil gerne høre, hvad du vil have, i stedet for at fortælle dig, hvad du har brug for”. På den måde er Ouais følgere og brugere altså med til at skabe fremtidens produkter, hvilket har vist sig at være vejen frem i en verden, hvor sociale medier viser, hvad de også kan.

Shop Ouai



Læs også
null
Skønhed
Marie Alkestrup guider - Gør din hud vinterklar fra top til tå
null
Skønhed
Så nemt får du velplejede hænder denne vinter
Loading...