Indkøbskurv
0
0 varer lagt i indkøbskurven
Nyheder

I 2019 fejrer det danske modebrand InWear deres 50 års jubilæum.

Hele året markerer InWear jubilæumet på en virkelig episk måde. Kerneaktiviteten er en kampagne der strækker sig over hele jubilæumsåret; IW50. Denne præsenterer model og koldtvandssvømmer Vivien Solari som brandambassadør og muse.

Kampagnen bliver lanceret under 4 koncepter, der hver især repræsenterer et aspekt af InWears filosofi: Hope, Balance, Life og Power. InWear har altid stået for noget - en følelse af formål er en af grundværdierne i brandidentiteten, og det er det, de hylder med kampagnerne og jubilæumsaktiviteterne.


Vivien var det eneste valg som brandambassadør for IW50 jubilæumskampagnerne. Som en kvinde, der har levet et fuldt liv og har erfaring, afspejler den 40-årige model og koldtvandssvømmer de kvinder, der går i InWear.

Derudover er InWear stolte over at kunne lancere IW50 kollektionen. En moderniseret, retrospektiv kollektion, der tager udgangspunkt i hjertet og sjælen i klassisk InWear-stil.

Vi ønsker at skabe tøj, der er relevant lige nu. Jeg kan godt lide ideen om at designe for kvinders meget travle liv. Kollektionerne skal være moderne, tidløse, praktiske og langtidsholdbare.
Jette Romvig, Designchef

IW50 kollektionen består af 50 unikt nummererede designs. Inspirationen til kollektionen er fundet på en rejse tilbage i arkivet gennem et halvt århundredes designs, hvor de mest ikoniske og klassiske InWear styles er blevet re-designet og fornyet. Disse 50 styles er de tidløse klassikere, som InWear er blevet synonyme med: trenchcoaten, den hvide skjorte og blå jeans. Tankerne bag IW50 kollektionen er at skabe en kollektion i høj kvalitet gennem enkle, velkonstruerede, holdbare produkter, der er designet til at blive brugt og elsket i lang tid.

Niels Martinsen grundlagde InWear i 1969. Han var 21 år dengang og medejer af en af Københavns hippeste natklubber, men han havde en idé til et fashion label. Niels ønskede at levere tøj til kvinderne omkring ham - uafhængige, nysgerrige og kærlige liv. Han købte seks ruller jersey og skabte en kollektion af kjoler og skjorter med sin daværende kæreste Kirsten Teisner, en talentfuld ung modedesigner. InWear var en øjeblikkelig succes og præsenterede en moderne vision om kvindelighed for en generation af kvinder, der fulgte deres egne veje.

50 år senere har meget ændret sig. Men InWear-filosofien er for evigt: at skabe en garderobe af designs, der giver kvinder frihed, lethed og selvtillid. Kernen er troen på, at selvom trendsne kommer og går, hvad InWear-kvinden altid søger efter, er følelsen af at tage et par sorte bukser på, der passer så perfekt, at de føles som din bedste ven i skabet. Main Spring 2019 kollektionen markerer begyndelsen af et år, hvor InWear fejrer 50 års jubilæumet. Hele jubilæumsåret vil de afsøge de ting i livet, der forbinder og inspirerer dem.

Magasin.dk bruger cookies for at give dig en bedre oplevelse gemmer vi dine informationer om dit besøg på magasin.dk Læs mere