Bytteservice - Magasin Onlineshop - Køb dine varer og gaver online
Indkøbskurv
Kurv 
(0)
0 VARER

Bytteservice

 

Vores service

Julegaver og andre varer købt på Magasin.dk efter d. 1-11-2016 kommer automatisk med byttemærker på og kan byttes til og med d. 24-01-2017.

 

Varer inden købt inden d. 1-11-2016 har 30 dages returret som normalt.

 

Du er altid velkommen til at bytte din vare i en af Magasins seks forretninger - eller få pengene retur, hvis du foretrækker det. Det eneste du skal huske er, at medbringe din kvittering.

 

Vær venligst opmærksom på, at det ikke er muligt at bytte og returnere fødevarer, samt skønhedsprodukter med brudt plombering.

 

Hvis du ikke selv har købt varen og derfor ikke har nogen kvittering, så skal varen være forsynet med et byttemærke. Med et byttemærke kan du altid bytte din vare - eller få pengene retur, selvom du ikke har nogen kvittering. Alle varer købt på Magasin Onlineshop er forsynet med et byttemærke.

 

Er varen købt online på Magasin Onlineshop, så kan varen også sendes retur til vores varelager. Hvis varen derimod er købt i en af vores forretninger, kan den ikke returneres til varelagret, men byttes i butikken. Vi tilbyder ikke ombytning af varer, hvis du sender retur til vores varelager. Vi har kun mulighed for, at refundere pengene retur til det anvendte betalingskort. Hvis du har benyttet et Magasin Gavekort som betaling bliver pengene indsat på et tilgodebevis som sendes til dig pr. mail. Tilgodebeviset kan byttes til et gavekort i butikkerne, men ikke genbruges til køb på Magasin Onlineshop. 

 

Skulle der være noget i vejen

En gang i mellem er der beklageligvis noget i vejen med den købte vare. Hos Magasin får du altid 2 års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen.

 

Ifølge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du - op til 2 år efter købet - finder fejl og mangler, der ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder med andre ord, at du kan gå til Magasin op til 2 år efter dit køb og bede om at få skaden udbedret, hvis din vare er gået i stykker.

 

Købeloven opererer også med en formodningsfrist, som gælder de første 6 måneder efter købet. Formodningsreglen siger, at hvis varen går i stykker indenfor de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra begyndelsen. Det betyder på godt dansk, at det er Magasin, som skal bevise, at du har behandlet varen forkert - indenfor de første 6 måneder.

 

Skulle du være i tvivl

Du er selvfølgelig altid mere end velkommen til at kontakte kundeservice, hvis du har spørgsmål.

 

A/S Th. Wessel & Vett, Magasin du Nord
CVR: 58191213

Kongens Nytorv 13
1095 København K
Fax: +45 33 15 18 40

 

Magasin Kundeservice
Tlf. +45 33 11 44 33
Email: kundeservice@magasin.dk
Se åbningstider her


Online Kundeservice
Tlf: +45 33 18 20 05
E-mail: online@magasin.dk
Se åbningstider her

 

 

Returnering

 

Jeg har fortrudt mit online køb

Vi sender ofte varen ud samme dag som ordren lægges, og kan derfor ikke garantere, at vi kan nå, at annullere din ordre inden den er afsendt. Sker det at du fortryder dit køb umiddelbart efter bestilling, bedes du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice.
 

Hvis vi ikke kan nå at annullere din ordre, så kan du blot nægte at modtage forsendelsen. Herefter vil forsendelsen automatisk blive sendt retur til Magasin, og det betalte beløb vil blive refunderet.Når refusionen er sket, modtager du en bekræftelsesmail på at pengene er overført til dig.
 

Sker det at du fortryder købet efter at have modtaget ordren, så har du hos Magasin altid 30 dages returret i alle vores forretninger. Ordren kan også sendes retur til vores varelager, i så fald hæfter du selv for returfragten.

 

Jeg har brug for at returnere en vare

Du kan bytte og returnere din vare i en af Magasins seks fysiske forretninger eller sende den retur med posten indenfor 30 dage efter at du har modtaget varen. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde.

 

Ønsker du at sende varen retur skal du udfylde den vedlagte returseddel og sende varen til nedenstående adresse. Du betaler selv for denne type returforsendelse.

 

Magasin Onlineshop
c/o Prime Cargo A/S
Nordager 28
6000 Kolding
Danmark

 

Mangler eller fejl på varen ved ankomst

Hvis der mod forventning skulle opstå skader under forsendelsen af dine varer, eller hvis du ved modtagelsen opdager, at en vare er behæftet med fejl, bytter vi den naturligvis uden omkostninger for dig. Udfyld blot den vedlagte Returseddel og kontakt vores kundeservice for at modtage et returlabel med stregkode, der sikrer dig fri returporto på posthuset. Magasin betaler returportoen. Returnering skal foregå på denne måde da Magasin ikke har mulighed for at refundere omkostninger ifm. returfragt.
 

Mangler eller fejl på varen - reklamation

I henhold til købeloven kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du, op til to år efter købet finder fejl og mangler, som ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder, at hvis din vare går i stykker, kan du henvende dig i Magasin i to år og bede om at få skaden udbedret. Den 2-årige reklamationsfrist regnes fra den dag du har modtaget varen.
 
Købeloven opererer med en formodningsfrist, som gælder de første 6 måneder efter købet. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning om, at varen var defekt fra starten. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det Magasin, der skal bevise, at du har behandlet varen forkert.
 
Ved reklamation bedes du venligst fremvise købsbevis.
 

Vær venligst opmærksom på

Du bedes være opmærksom på følgende punkter:

-  Det er ikke muligt at bytte fødevarer.

- Det er ikke muligt at bytte skønhedsprodukter hvor plomberingen er brudt.

-  Hvis du ønsker at sende en vare retur til varelagret skal den være købt online.

-  Vores byttemærker består af en elektronisk stregkode, hvorpå der står "Magasin".

 

Kundeservice

Skulle du have nogen spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte Magasin Onlineshops Kundeservice, som besvarer dine henvendelser hurtigst muligt.

 

Telefon: +45 33 18 20 05
E-mail: online@magasin.dk
Se åbningstider her

 

 


 

 

 

 

Magasin.dk bruger cookies for at give dig en bedre oplevelse gemmer vi dine informationer om dit besøg på magasin.dk Læs mere