Anne Bech - Inspiration til sundere og mere aktivt dig - Magasin.dk
CurrentCustomer.registered: false
CurrentCustomer.authenticated: false
Indkøbskurv
Kurv 
(0)
0 VARER
ajour-Annebech
Apoteker
Vi guider

Anne Bech: Inspiration til et sundere og mere aktivt dig

Få tips til hvordan du kommer i gang med træning og en sund livsstil i hverdagen - og ikke mindst hvordan du holder fast. 

Profil

Anne bech

Fitnessekspert, forfatter og ekspert i TV, radio og magasiner. Har udgivet blandt andet: "Bikini Bootcamp" "Guide til gudindekrop", og "FIT på 100 dage".

For flere tips og gode rådFacebook.com/Anne-Bech

Vi har alle sagt til os selv, at nu er det altså nu! Men hvordan implementerer du træning og en sund livsstil i hverdagen, og vigtigst af alt, hvordan holder du fast i det? Vi har talt med sundhed- og fitnessekspert Anne Bech, der giver tips til hvordan du kommer i gang.

Hvor starter man?
”Du starter ganske simpelt med et skridt ad gangen. Beslut dig først for hvad dit ambitionsniveau er. Vil du gå to tøjstørrelser ned? Eller vil du bare gerne starte med at tage to multivitaminpiller hver dag, for ikke at blive så ramt af den årlige influenza? Der er nemlig ret stor forskel på indsatsen, men beslutningen om at gøre noget nyt, eller mere end det du plejer, er den samme.” 

"Hvis det er vægttab eller en slankere og mere tonet krop du er ude efter er der masser af punkter du skal gøre mere på, end det du plejer. For at ændre noget, er man nødt til at gøre noget andet end det man plejer. Min erfaring er, at lige meget om du er nybegynder eller har prøvet at ændre livsstil mange gange, så er det de samme ting du skal sætte ind med." 

Så mit allerbedste råd er, gå ud, få luft på næsen og find dit ambitionsniveau, inden du starter.
Anne Bech

Hvilken træningsform skal der til for at ændre ens kropsform, og få forbrændt de stædige kilo?
"Cirkeltræning med 12-20 gentagelser og løbetræning. Med cirkeltræning laver du 2-3 øvelser i træk, holder en kort pause, og så gentager du dem, og hvis du er helt grøn på området, er der heldigvis masser af fitnesscentre der har hold med den slags træning. Du kan også sagtens alliere dig med en veninde, og gå i krig hjemme på stuegulvet. Men husk, det er ikke et høflighedsvisit I er på, hvis I skal have flyttet noget i fedtforbrændingsregnskabet.

"Løbetræning er min egen store passion. Det er min afstresning, min træning og min tur i det fri. Jeg har ikke altid været vild med at løbe, og det kom først da jeg satte barren ned, og bare løb det jeg kunne. Den fejl de fleste laver, når de skal starte med at løbetræne er, at de tror de skal løbe 5 kilometer første gang de står på løbestien.

"Der er faktisk noget meditativt over at løbe. Du kan nærmest komme til at føle det som om du er i din egen verden. Derudover danner du D-vitamin, som er utrolig vigtigt for at holde os glade og raske, når du er ude. Også selv om det er overskyet. Prøv bare at løb 100 meter, og så gå 100 meter. Så vil både dit åndedræt, din krop og dit sind følge med, og så kan du meget nemmere skubbe grænserne." 

Følg Anne Bech på Facebook og Instagram @trainerannebech for flere gode tips og motivation.

Du skal sørge for:

Anne har samlet en liste med hendes bedste råd til en god start på et sundere og mere aktiv hverdag. Rigtig god fornøjelse.

  1. Smide sukker, hvidt mel og brød på porten (Og ja, det lyder nemmere end det er!)
  2. Grøntsager fylder halvdelen af din tallerken til mindst to af dine hovedmåltider.
  3. Spise en smule mere protein end hvad du er vandt til. Sammen med grønsagerne skal du have ca. 150 g. kød eller fisk.
  4. Få struktur på din dag, så du så vidt muligt står op, spiser og sover nogenlunde samtidig hver dag.
  5. Drik vand! Det er så undervurderet. Sørg for du får ca. 2 ½ liter hver dag. Det sørger for velvære, god fordøjelse til din flade mave, og udrensning der fungerer.
  6. Start med at træne. Hvis du gerne vil være sundere og have det bedre, så handler det om at du ”gør noget” og noget du synes er sjovt.
  7. Træn hårdt, når du træner, men ikke for længe. Dine træninger skal ikke vare længere end 45 minutter, maksimalt en time. Så får du boostet dine muskelopbyggende og fedtforbrændende hormoner, men holder dit stress niveau kortisol, i ro.
  8. Gå i seng og sluk lyset senest kl.22.30. Så er du sikker på dine mæthedshormoner, fedtforbrændende hormoner og dine stresshormoner bliver holdt lige der hvor de skal. Det er en kvindes værste fjende når hun skal af med de stædige kilo, hvis hormonerne ikke er helt i balance.
Magasin.dk bruger cookies for at give dig en bedre oplevelse gemmer vi dine informationer om dit besøg på magasin.dk Læs mere